Telefoon  030-6886699

IJsselstein, 8 maart 2019

Betreft: Landelijke stakingsdag in het onderwijs

Beste ouders/verzorgers,

De werkdruk in het onderwijs is een thema wat de laatste maanden veelvuldig in het nieuws is.Er wordt vanuit de overheid minder begroot voor het onderwijs en er is een groot tekort aan personeel.

Ook op De Baanbreker merken wij dit. Vacatures zijn niet meer op korte termijn in te vullen.  Extra werkdruk ontstaat bij onze collega’s, mede doordat zij regelmatig invallen en extra lessen verzorgen. Dit om zoveel mogelijk continuïteit in het rooster voor de leerlingen te behouden. Het zal u echter niet ontgaan zijn dat ook bij ons op school, ondanks de bovenstaande inspanningen, veelvuldig lessen zijn uitgevallen.

Op vrijdag 15 maart organiseren de onderwijsbonden een landelijke stakingsdag. Deze dag is bedoeld om de overheid een duidelijk signaal te geven, dat het op deze manier niet verder kan.
Vanuit het onderwijs wordt gevraagd om meer investeringen en verlaging van de werkdruk.

Ook het personeel van De Baanbreker herkent zich in de huidige problematiek. Een groot deel van het personeel zal dan ook gebruik maken van het stakingsrecht om zo een signaal af te geven naar de landelijke politiek.

De afwezigheid van vele collega’s op vrijdag 15 maart, maakt dat we genoodzaakt zijn de school te sluiten. Dit betekent dat er deze dag geen lessen zijn voor de leerlingen uit klas 1 en 2.
We begrijpen dat dit voor u als ouder/verzorger kan vragen om een andere oplossing voor uw zoon/dochter deze dag.

Wij hopen op begrip en zullen deze dag gebruiken om een duidelijk signaal te geven over het onderwijs aan onze leerlingen voor de toekomst.

Mocht u verdere vragen hebben over de landelijke stakingsdag, kunt altijd contact opnemen met de school.

Met vriendelijke groet,

R.Warmolts