Zoals u maandagavond heeft gehoord bij de persconferentie van premier Rutte, gaan de scholen opnieuw sluiten. Hierbij informeren we u hoe we dat op de Baanbreker gaan doen.

• Vanaf woensdag 16 december is de school gesloten. Die dag gebruikt ons team om het online onderwijs voor te bereiden.
• Op donderdag 17 december hebben onze leerlingen 2 blokken online les, ze volgen het 2e en 3e blok volgens hun gewone rooster.
   Voor sommige lessen is dat online met de klas en voor sommige lessen een opdracht via de mail. • Op vrijdag 18 december zijn er geen lessen en start de kerstvakantie.
• Vanaf maandag 4 januari verzorgen wij opnieuw online lessen.

In de persconferentie is genoemd dat wij wel praktijklessen mogen verzorgen op school. We horen hier deze week meer details over. En we zoeken uit wat haalbaar is in ons rooster vanaf 4 januari. Vanaf woensdag 16 december maken we meteen gebruik van deze uitzonderingsmogelijkheid voor de branchecursussen. Voor leerjaar 4 en 5 gaan op woensdag de praktijklessen Retail, Hout, Groen, Installatietechniek wel door. Alleen de lessen Dienstverlening en Horeca niet i.v.m. de kerstsamenwerking met WerkWijss, maar na de kerstvakantie zullen deze wel op woensdag doorgaan op school.

Het is belangrijk dat uw zoon of dochter thuis kan werken op een computer of laptop. Wanneer u die niet heeft dan kunt u een leenlaptop aanvragen via de mentor. Een leenlaptop kan alleen opgehaald worden door uw kind sámen met een ouder of verzorger. Wij willen namelijk dat u tekent voor het lenen van de laptop.

We hopen dat er veel stages doorgang kunnen vinden. De vraag of een stage door kan gaan wordt gevoerd in overleg met het stagebedrijf en de stagebegeleider.

Zoals altijd houdt de mentor contact met zijn of haar leerlingen.

Voor vragen kunt u bellen of mailen met school